Gonatt!


Gårkvällen blev, precis som lördagskvällarna tenterar att bli, full av överraskningar och inte alls som man trott. Bettan, Jenny och jag började på Soap bar och hade egentligen tänkt sticka därifrån till Caféet tidigt. Det gjorde vi alltså inte utan blev kvar till halv två nånting. Vid det laget hade vakten (med tuppkam?!) släppt in dubbelt så mycket folk som får plats och vi (som tappert dansade trots att friktionen mot närbelägna människors kläder blev så hög att det blev både jobbigare och varmare än önskvärt) bestämde oss för att gå till Laroy där G.Litborn med vänner var.

På vägen dit tappade vi Bettan till en bög som hon tycker väldigt mycket om, men träffade istället Jossan, Johanna och Sofie x 2. Bortsett från franska dansattacker gick det hela väldigt smidigt.

Sen blev det en efterfest som höll i sig till morgonen. Mycket kan man säga om Gustavs lägenhet (typ om diskhon, golvet och inte minst "städningen" han genomförde vilken resulterade i en hög på altanen, numera övertäckt av papper), men utsikten är det inget fel på. När solen gick upp och Jocke spelade "best of boybands" + en och annan spice girls hit, tyckte jag faktiskt att det var riktigt mysigt.

Mindre mysigt är det att komma hem klockan sju och försova sig till träningen som började 9. Känner mig väldigt dum. Har dessutom ett stort jäkla blåmärke vid ögat som kom till precis innan klassikern "AAJ! Gustav, du har den hårdaste soffan jag någonsin... eeeh.."   "Slagit huvudet i?" Tack Wrang för hjälpen.

image103




VRGs secret


var temat på en skiva i onsdags. En sak vi alla lärde oss av det är att pyamasbyxor med nallar på, siden shorts, nattlinnen, tofflor och sånna där grejer man har över ögonen när man ska sova, INTE är något man bör promenera runt halva stan i.

Det hade vi ju i och för sig inte behövt erfara om någon av oss 7 (Michelle, Ebba, Alex, Carro, Olivia, Sofie eller jag) hade tagit reda på vägen. Det gjorde vi tyvärr inte och det slutade som sagt med att vi mellan klockan 19.20 och 20.00 promenerade runt på vasagatan/centralen och diverse andra gator däromkring i sovkläder.

För övrigt var det fruktansvärt skönt att festa i tofflor. Och man behövde heller inte byta om när man skulle sova fram emot morgonen. I like.

           




Too much time?


Om du behöver döda lite tid, eller helt enkelt något att göra medan du inte gör det du borde, rekommenderar jag varmt det här. Ett av de mest värdelösa tidsfördriven på länge, men sen min bror deklarerat att han klarat skiten på mindre än 3 sekunder har det upptagit en allt större del av min vakna tid (samt av den tid då jag inte borde vara vaken).




Jag som brukar bli älskad av pensionärer?!


Ber om ursäkt för det lite för långa uppehållet. Kermaiken går finfint och jag längtar mer än någonsin efter studenten!

Nu till dagens mest förbryllande situation. Jag går på bussen, pratandes med Jenny i telefon, sätter mig ner och blir genast petad på av tanten bakom. Argt väser hon "Nu får du dämpa dej! Det är ingen ordning på er ungdomar!". Jag blev aningen ställd och smått irriterad över den uppmaningen, allvarligt, jag hade precis satt mig och pratade verkligen inte speciellt högt. Men istället för att höja rösten ännu mer och bre på om något riktigt opassande (vilket jag hade god lust att göra) så försökte jag faktiskt prata tystare.

Hade det inte varit för att hon, när jag ett par minuter senare lagt på , sa "Fantastiskt hur respektlös man kan vara!" och sen sarkastiskt  "Det är verkligen trevligt med så väluppfostrade ungdomar!" så hade det inte varit någon stor grej. Desvärre gjorde hon det och utan att tänka mig för mumlade jag "Och jag tycker det är mysigt med griniga tanter.." Det var egentligen inte meningen att hon skulle höra det. Men tanten måste haft någon über hörapparat.

Några få av de svordommar och skällsord hon sen hävde ur sig silade igenom tonerna av Scar Tissue - RHCP, jag försökte dock tänka positiva tankar. De enda rimliga analyser jag får till av läget är att hon vaknat på fel sida, tappat bort sina gåstavar eller förlorat stora summor på bridge nyligen.




Vad gör du nu för tiden?


Om jag hade fått den frågan så hade svaret varit: "krukor, muggar, skålar, kannor och lerklumpar, hela dagarna". Vi har koncentrerande kurser nu och av någon outgrundlig anledning valde jag keramik. Från 9-16 (ibland smiter vi tidigare med dåliga ursäkter) sitter vi och knådar, kavlar, drejar och tummar lera. Inte jättekul, men faktiskt mycket avstressande.

Trots den ökade sinnesro som kan skymtas hos några av våra keramiker bryter med jämna mellanrum bråk ut angående musiken som spelas. Sällan går det mer än ett par minuter innan någon är missnöjd. Vi är som ett krackelerande kollektiv, eller en kavlad kruka med för lite slickers i skarvarna.

image98




Marilyn, P. Schönberg, Brittan och Eniro-tomtarna


Temat var "Din Idol" och tolkningarna var minst sagt intressanta. En återkommande figur var Pippi som man kunde skymta lite över allt. Annars fanns the supremes, bröderna fluff, supermannen, zorro, rosa pantern (som dock blev misstagen för en bumbibjörn), Danny och Sandie från Grease mf på plats.

Jag, Jenny, Moa, Marta och Sofie hade gjort oss i ordning hemma hos Jenny och åkte in tillsammans. Många höjda ögonbryn blev det på tunnelbanan, men jag kan inte klandra någon, vi såg ut som en liten alternativ (haha)familj från typ holland. Jenny var sin far (i hans förstora kostym), jag var marilyn, Moa och Marta var "vi vet var!"-trollen från Eniro och Sofie var Britney (impad av magtröjan!). Moa, som påstog sig veta vägen, sabbade hela "vi vet var"-grejen när hon ledde oss till en öde tegelbyggnad. Tillslut kom vi i alla fall rätt.

Middagen var grym och det var inget fel på frekvensen av lambo.. Det är ungefär så långt kvällen är klar. 

Dansades rejält och Eniro-tomtarna visste i alla fall var baren låg. Riktigt kul skiva :)

                              

Marilyn, Schönberg, Brittney         Eniro-tomtarna            Travolta och Marilyn




China girl


Ling är Roger Listers (våran kemilärare) lärarpraktikant, en ursäkt för honom att slippa jobba. Situationen är självklart great för honom, men vi då? Ling pratar nämligen inte svenska och knappt heller engelska. Ändå pladdrar hon utan problem på i 75 minuter på sin kinesiska med engelska inslag, medans vi sitter som frågetecken och undrar vad hon håller på med.

 

När man råkar urskilja ett engelskt ord är det så förvridet, felbetonat och felböjt att det är omöjligt att göra något annat än att fnissa. JAG VET, man ska inte skratta åt folks oförmågor, men hjälp, det är så komiskt.

 

Då jag är övertygad om att hon är en bra människa och inte förtjänar att ha folk fnissandes åt sig, försöker jag se ut som att jag nyser. Verkligen tur att det råkar vara pollensäsong. Nedan följer ett urval av Ling-varianter på engelska ord:

Mentals - Metals
Any kwestins? - Any questions?
Secondel (alltså second med -er ändelse) - Second
Sulutins - Solutions
Serdel - Third
Nåå plåblemm - No problem

Jag har btw tagit, för att inte säga rånat VV på, körkort! Detta efter att jag lovat min underbara uppkörningsgubbe att inte köra "så jävla fort" i fortsättningen.   





Geeks and freaks


Fruktansvärt rolig middag med de fulaste utklädnaderna jag sett. Jag valde att vara Freak för att slippa förfula mig själv mer än nödvändigt. Tror dock att jag skulle gjort mig lite mer motbjudande ändå, kände mig skyldig när folk argt sa att jag inte var lika ful som dom.

Mina snodda, orangea solglasögon satt på en stor procent av gästerna under kvällens gång. Tyvärr försvann dom någonstans på dansgolvet. Jag sörjer! (Ge tillbaks dom fort som fasen du som har dom!!)