Nejdå, du låter mer som en liten, liten pojke...


Några minnesvärda konversationer;


På väg till bilen, utan att det har något med saken att göra, tar Per till orda;
Per: Jenny, låter jag som en flicka?
Jenny: Wahahaaha!
Ågren: Det där är en sån där grej du funderat över länge va?
Tydligen hade han pratat med en tant i telefon som var övertygad om att han var en flicka. Naaaw.


Jenny: Svart nagellack! Classy!
Sandra: Eh ja, det är så jag ger uttryck åt min inre emo... Samt döljer förra veckans knallrosa nagellack.

Plus en konversation från i somras vi erinrade oss om när vi va på lyset;
Bob: I'm totally in the mood for a bagel.
Jenny: Du ser ut som en bagel.
Sam: Dude, I think she just said you look like a bagel!
Bob: Yeah, I think she did...




Uppsalahelg


Passade på att hälsa på Lilljenny med tillhörande pojkvän (Per) samt den tillhörande pojkvännens vän (Ågren) i heglen! Skulle vilja beskriva det hela som en serie skrattanfall där det andra tog vid när det första tog slut. Mina magmuskler har träningsvärk.

Efter en brakmiddag och med en drink i högsta hugg sminkade jag Jenny på hallgolvet (inte helt säker på hur hon vågade, men det blev bra tillslut). Sen var det mitt eget smink som skulle göras och då hade både tre och fyra drinkar slunkit ner. Om vi säger såhär, frasen "ooohaha hoppsan! aja, det är inte så noga.." brukades rätt frekent under den halvtimmen.

Under tiden passade Jenny på att informera männen om att vi skulle sova i sängen och att de följdaktligen skulle få sova på luftmadrass. Jag vet inte riktigt hur hon lyckades, det enda jag hörde var "Jo, ni sover på madrassen.", lite muttrande och sen va det avklarat. Jag är full av beundran!

Därefter posades det med dörrkarmar, tequilahattar och en del annat kul, sen bar det av ner till stan. Det vi gjorde där var väl ungefär vad man kan förvänta sig, och dessutom finns det väl dokumenterat, så jag går inte in närmare på det.

Kvällen avslutades med tävling i a capella disneysånger indelade i lagen "vi som sover i sängen" vs "loosers på luftmadrass".






Saker att irritera sig på


* Folk som ställer sig i tunnelbanespärren och börjar leta efter sitt SL-kort. Jag hatar dem.

* Bilister som kör för långsamt. Spelar ingen roll om det så bara är en halv km/h för långsam, det är FRUKTANSVÄRT!

* "Strumpbyxehäng". För er män och kvinnor som inte ofta bär strumpbyxor är detta alltså när strumpbyxornas ben är för korta så att man inte får upp dem hela vägen, alternativt när de är för stora i midjan och glider ner.

* Människor som slänger in ett "vahetere" mellan varje ord, trots att dom mycket väl vet vad det heter.

* Dammsugarsladdar som vägrar rulla in sig. Jag fattar inte vad man gör åt en sån sak?

* Blondinbella.

* När folk tvärstannar precis då de gått av rulltrappan. IQfiskmås!


Det kommer förmodligen en fortsättning på den här listan ngn gång i framtiden.





Klackmaffian splittrad?


Jag har på ryktesvägar fått höra att jag och Sara är osams! På en och samma dag fick jag oroliga frågor av två oberoende personer, varav den ena informedade mig om att det är allmänt känt att vi bråkat. Sara och jag diskuterar nu vad vi kan tänkas ha bråkat om. Mycket spännande det här. Den som har ett roligt förslag får gärna dela med sig!




Jag trodde aldrig jag skulle vinna! Var är min fusklapp?!


Kollar idrottsgalan och skruvar mig som brukligt i soffan under vart enda tacktal. Värst (eller möjligtvis bäst, beroende på hur man ser på saken) var Robert Karlsson, årets manliga idrottare. Han inledde med att med tre mindre varierade fraser påpeka hur överväldigad och fantastiskt förvånad han var över att vinna, samtidigt som han bökade fram en fusklapp med ett färdigskrivet tal ur fickan. Det va inte direkt dåligt inövat heller. Så FÅNIGT. Tönt. Börja spela en riktig sport.






Nytt skrivbordsunderlägg



Harmoniskt va? Jag är så luuuugn.




Jag är som Blondinbella


- imponerad av mig själv! Har nämligen suttit och sytt nu och fått klänningen att sitta som en smäck. Skräll. Syslöjds-Inger skulle vara så stolt över mig.





Sandra hjärta Möller


Haft en fantastisk helg i Linköping med Möller (btw fått veta att kära Sofie lagt ytterligare ett smeknamn till samlingen; "white room!!", haha). Trots orginella och något stötande raggningsrepliker från en mindre attraktiv herre var kvällen på Platå riktigt lyckad. Jag fick en bra bild av vad Möller brukar ägna helgerna åt. ;)

Cyklandet kan ju såhär i efterhand ifrågasättas. Jag har inte cyklat på flera år och att passa på att göra det igen med en lagom gladfylla var väl föga lämpligt. Men jag lyckades himla bra ändå. Dock har jag fått höra att jag va väldigt "kort" när det kom till konverserandet under cykelturen. Jag skyller det på total koncentration.

Vi passade också på att laga en massa god mat och gå skitlånga promenader i MÅNGA minusgrader. Fick även med mig en del shoppingfynd hem. Bland annat en klänning som ska sys om, det kommer bli spännande.

n




Cykel?


Vi ska tydligen cykla. Eeeeeh?




Saken är biff, det blir KTH i höst


Misslyckades just med att manövrera Möllers hårfön och fick höra att "Det märks att du går på Handels.."

Det här går inte, mitt tekniska kunnande har alltid varit över medel och det verkar det inte längre vara. Jag menar, en hårfön? Det ska ju vilken blondin som helst kunna klara. Det blir KTH i höst helt enkelt.

Nu ropar Möller på mig. Jag måste sluta! Utgång på gång :)




Linköping here i come...


Det enda som står mellan mig och Linköping (med tillhörande Möller) just nu är äckeltentan i juridik. Låt oss säga såhär; jag har inte pluggat jättemkt. Man skulle till och med kunna säga att jag pluggat ytterst lite. Men hur det än går så ska det bli sååå skönt att åka iväg. Sofie har utlovat Platå imorgon. Jag är inte helt säker på vad det innebär, men det lät på henne som att det var en bra sak. Me looking forward!




Pluggpaus


Har en paus i panikpluggandet. Helvetes, himla juridikskit!!! (Eeh moget.) Denna paus ägnar jag hursom åt Proppen. Vi diskuterar hennes kommande 21-årsdag och när det slutar bli kul att fylla år. Jag påstår att det är precis då - eftersom utgångsåldern i USA då är uppnådd.

Proppen däremot säger såhär:

Sofie säger:
jag vill bli 23, sen får det vara nog

Sofie säger:
sen ska jag sluta fylla år och börja med botox

Efter det var vår mysiga msn-stund över i och med att Proppen deklarerade att hon skulle styra upp sin Sim "David Spades" kärleksliv. Han spelar i dagsläget för båda lagen, so to speak. Vi önskar henne lycka till med det och återgår till sammanfattningen av köprätten. Snart.





Ha-ha!


"Den där granen är så jäkla ful nu när den barrat. Den står där alldeles naken med jättestora kulor!"





Life is sweet


5 minusgrader, 13 cm klackar, lite för lite kläder, en somewhat kuperad terräng och en 35 minuters promenad från tunnelbanan. För att uttrycka senariot i välbekanta ordalag skulle jag kalla det en typiskt ofördelaktig kombo. Jag föraktar förorten mer och mer.

Annars var kvällen enormt trevlig. 13 underbara tjejer och en (ganska så nöjd) man. Kvällens bästa line kom från Proppen och löd: "Wrang är typ som en trisslott.. Plötsligt händer det.". Kan tyvärr inte minnas i vilket sammanhang hon yttrade detta...