Redovisare är visst kul.. Typ.


Catarina Pramhäll svarar på en fråga om huruvida en fotbollspelare är en tillgång som ska tas upp i balansräkningen;

- Åh, va roligt att du frågar! Det är nämligen en av mina favoritfrågor. Man ska ta upp fotbollsspelare i balansen. Fotbollsspelare och slavar. Fast inte personal, för dem styr man inte. Sen kan man fråga sig hur kul det är att vara fotbollsspelare i en balansräkning.. Brolin blev nerskriven massor när han hade spelat dåligt.



Richard Arvidsson när klockan närmade sig slut, han knappt var halvvägs igenom föreläsningen i skatterätt och det räcktes upp en hel del händer då han försökte förklara något luddigt;

- Alltså hörrni.. (paus för kliande i huvudet) Jag är jättetrött. (paus med spridda, chockade skratt från åhörarna) Jag vill hem.







Allt är relativt.


När man tycker att ens föräldrar är en idiotduo kan man iaf glädja sig åt att någon har det värre.






Har inga gem i närheten, tyvärr...?


Ni vet när någon sitter och i princip för en monolog med en på msn (ja, jag vet, det brukar vara jag) samtidigt som man håller på med ngt annat som kräver koncentration? Så var det nyss, tills uppmaningen "tryck upp ett gem i det där lilla hålet" dök upp. Skulle gärna velat se mitt eget ansiktsuttryck när jag försökte komma fram till exakt hur samtalet kunnat gå från "jobbig hosta" (vilket det handlade om senast jag var involverad i det) till att "trycka upp saker". Efter en del scrollande visade det sig att det var en instruktion i hur man resettar en router.





En fundering


Hur skulle världen sett ut om Picasso varit plastikkirurg?




Syrran fotade


Vi bytte plats lite idag, så syrran fick fota mig! Här kommer en bild :)

    


Så nu har jag med andra ord suttit och pillat med bilder istället för att ägna mig åt statistik. Så det kan gå..




Slå den om ni kan.


Syrran hade just problem med att få på sig en tröja åt rätt håll. Jag erinrade mig direkt om den gången lilljenny hade riktigt bråttom och satte på sig sina trosor, seriöst nu, in och ut, bak och fram och upp och ner. Slå den om ni kan.




Kanske ska förtydliga själva "upp och ner"-grejen. Det är ju praktiskt taget omöjligt att sätta på sig trosor helt upp och ner, men hon hade dem iaf 120 grader fel, dvs med midjan i ett "benhål" och ett ben genom midjan.




Det är yesterday att prata om stenåldern


Jag och lilljenny tog ut våra aggressioner på SJ.

- SJs sms-biljetter suuuuger.
- Jag vet! "Svara på detta meddelande för att checka in". Vad fan är det?! Så osmidigt.
- Eller hur, när lever vi lixom? 2005?




Keep your friends, marry your neighbour!


"Att ha en fru från Stockholm, det vore socialt självmord." - Visdomsord från en inbiten skåning





Lines


Wii-fit har tillsammans med balance board blivit favoriter hemma hos oss, speciellt bland den äldre generationen av familjen. En morgon när boarden hade åkt in under en soffa kunde man höra mamma skrika i frusturation från vardagsrummet; "Var fan är FIT-BRÄDAN?!".

"Mjo, det kan ju vara kul att se hur alla andra mattenördar ser ut..." - Kusinen Richard, 14 år, om huruvida han tyckte att det skulle bli kul med finalen av en rikstäckande matematiktävling han skulle delta i.

"Förlåt för att jag låter så arrogant! Det är verkligen inte meningen, det är bara jag som är dum i huvudet!" - Vår 60 åringa statistiklärare då han råkade dumförklara en kvinnlig elev.

"I Linköping kan man inte gå runt lika naken som i Stockholm..." - en suckande Möller om min semigenomskinliga blus.

Ying: Fattar du det här?
Cissi: Neeeej
Ying: *suckar* Vi kommer behöva ligga med Håkan Lyckeborg.
Jag: Han är ju gay. Vi är körda.




Om du drömmer det tre gånger så slår det in...