Preyoutube


Idag började Ctina av någon anledning prata om fiskpinnar. Erics associationsförmåga gick tydligen på högvarv just då. Han tog nämligen genast sats och utstötte ett fladdrigt "Ja slyna! Ja slyna! Nååååågra, fiskpinnar!!".

Ctina, som inte var mer än några få år gammal när detta fenomen var på tapeten, såg chockad/förvirrad/oförstående ut medan resten av familjen stämde in i skönsången.



Mycket intressant var det att samtliga familjemedlemmar spontant sjöng "taliban" istället för "kannibal". Den här videon är dock så gammal att talibanerna inte ens var påtänkta när den översattes! Eller ja, det var iaf ingen som tänkte på dem.





Syrran...


är liten flicka samt en outtömlig källa till skratt. Ibland skrattar man med henne, dock oftast åt henne. Här om dagen hjälpte hon mig at locka håret och sa plötsligt ursäktande "Oj, den locken ser ut som en liten snopp..". Med tanke på hennes ringa ålder borde jag frågat henne hur hon va så säker på det, men jag var upptagen med att försöka fiska fram den snoppliknande locken för att själv kunna avgöra huruvida detta var sant.

Vid middagsbordet idag gav hon oss en grundlig föreläsning i hur Käppala Reningsverk med tillhörande bajstunnlar fungerar. Nog för att det stundvis var intressant, men hennes känsla för timing är beundransvärt dålig. Exempelvis passade hon på att berätta om hur snabbt bajs löser upp sig till "sörja/gegga" samtidigt som mamma utan större framgång försökte få ner det sista av sin senapsgula tikka masala.  

But we like her anyway. Sort of :)

                  





Men gäsp!


Hängde med faster Erika på photoshoot i lördags och passade på att ta lite behind the scenes foton. Meastro var sådär lagom road av fotandet, men den här är SÖT i alla fall! Tyvärr gick den riktiga fotografens blixt av precis när jag tog den första, så liiiite för ljust är det, men iaf.






NEJ!


I och med de fantastiska marknadsföringsmöjligheter som Facebook erbjuder brukar ju annonserna där vara rätt träffande. Ni vet till exempel dom där "Är du 21år?"...?

Den här kändes dock väldigt... feeel. Inte ens om jag var gravid skulle jag bli sugen på att klicka hem en sån där. Och den fula mannen, är han någon slags package deal? Neeeej tack.







What the duck??


Har otur med tangenterna idag. Imorse utropade jag ovanstående när vi disskuterade han Korea-dansbandsnörden som va på nyhetsmorgon i morse och nu detta:





Mys hos Filippa


Var på en supermysig tjejmiddag hos Filippa i fredags. Äntligen lyckades vi samla alla tjejer från klassen UTANFÖR skolan och det blev verkligen lyckat.

Snyggast klänning hade Filippa (min paljettjacka, som enligt min pojkvän ser ut som något Elton John skulle dra på sig, har inte mycket att komma med i jämförelse), Eva hade bästa minspelet och kvällens skönaste tips från coachen kom från Elina. Hon passade nämligen på att ge Lotten ett par systerliga råd när Lotten beklagade sig över att hon inte lyckats få ett enda hångel kvällen innan. Elina: "Gumman, mitt bästa tips är att våldshångla någon bara ".

Det visade sig senare att hon själv blivit utsatt för den här typen av desperata handlingar av en okänd tjej.  Hon beskrev det hela som att bli kysst av en sugpropp.

I min mobil finns ett citat som jag inte vet vem som ligger bakom. Men klockan 00.58 var det någon som sa "Det är synd och det är tragiskt, men jag ska INTE med ut." Jag misstänker att det var jag som deklarerade detta i förhoppning om att det skullet hindra mig från att följa mina instinkter och va ute till fem.

               
     





"och sen ska dom skjutas.."


Har precis varit på mysig födelsedagsmiddag med hela släkten Schönberg (min extrafamilj). Allt var toppen, vi sjöng födelsedagssången för Jenny och Micke, åt en massa god mat och hade trevligt, tills det blev dags att gå.

Inom loppet av 3 minuter sa jag "Då får jag lycka dig önska till!" till Clara som ska ut och resa, samt kräppte in fransarna på halsduken i dragkedjan på stövlarna. Detta resulterade i att jag fick hoppa runt på ett ben med det andra utsträckt i midhjehöjd tills jag lyckades knäppa loss mig själv. Vid det laget var jag så förlägen att jag inte vågade säga något mer. Jag gick utan ett enda ord till.




Hårda tider


Scania känner av lågkonjunkturen och drar in på onödiga lokalkostnader - vem behöver en flashig repa?