Färgbyten


Färgningen av Lill-Jennys hår igår blev faktiskt väldigt lyckad. Från brandmans-orange till snyggt chokladbrunt :)

        



Nu ska jag till Djursholm, hem till Martin och hjälpa till med hackandet av rotfrukter. Har dessutom bytt ut den gröna klänningen till en grå. Visade sig när jag satte på mig den gröna att den var alldeles för stor. Sånt kan hända när man inte provar i butiken. Tacka gudarna för bytesrätten. Gott nytt år!


 




Trolleri i sminkväskan




Var ute och letade lite accesoarer till nyår och passade på att inhanla HR Magic Concealer. Har använt den i ungefär ett år och den är utan tvekan helt oslagbar. Täcker en hur stor baksmälla som helst och fungerar dessutom perfekt som ett substitut för täckstift. Köp! ;) 255 kr på Kicks eller Åhléns.

Snart kommer Lill-Jenny. Hon har färgat sitt hår morotsorange (trots att förpackningen utlovade "choklabrunt med stänk av rött") och vi ska nu försöka rädda situationen och färga det brunt igen (utan röda stänk). Håll tummarna!




Julmust och nyår


Precis hemkommen från Martin där vi drack julmust och spelade spel. Spelet gick ut på att svara på frågor kring Stockholm. Dessvärre hamnade jag och Jenny i samma lag och vi är dåliga. Det enda vi lyckades frambringa ett korrekt svar på, var på frågan "På vilken krog misshandlade Anna Sjödin en dörrvakt?". 

                 
Han kan en pose.

Planerade även lite kring nyår. Ska bli väldigt trevligt! Ett helt gäng med roliga tjejer och killar :) Som ett extra plus till den redan ljusa framtiden så har jag lyckats hitta en klänning. Hela två dagar innan nyår! Söt, grön och knälång med lagom mycket 50-tals känsla. Ska matchas med dubbla, svarta nylonstumpor (blir inte transparent och fult då), svarta lackpumps, handskar och något snyggt halsband i svart och grönt. Kan bli problem att hitta ett bra halsband tills i övermorgon, så eventuellt får jag sätta mig ner med pärlorna och fixa ihop ett själv. Skulle det projektet misslyckas så lånar jag mammas superläckra diorhalsband i guld och svart. (bilder kommer!)





Han kom ut!


Vem vara i garderoben för alltid?


Många lär dom vara som undrat. Här är äntligen bildbeviset. Vem vill vara i garderoben för alltid?