tuff dag, slappa kläder


Något positivt med att jobba hela helgen och sen tvinga sig själv att plugga när man kommer hem på söndagskvällen är att man får se ut hur fan man vill när man gör det. Här är jag, iklädd en kavalkad av slappa plagg som på outgrundligt vis hamnat på min kropp.

Kvar sen jobbet har jag en flashing sminkning med lösfransar och en massa glitter. Och som ni möjligen redan lagt märke till; som kronan på detta nofit-mästerverk har årets julklapp 2005, duntofflorna, fått utgöra kvällens fotförpackning. Jag är nöjd.






Just like old times


Äntligen blev det AW med Filip! En hint om hur det konverserades:

F: Alla sekreterare är kvinnor
S: Nähä! Så är det inte alls
F: Vadå känner du någon manlig sekreterare eller?
S: Nja, men Rachel Green hade en i vänner!
F: Ja, det hade även Samantha i SATC. Men vad gjorde de med dem??
S: Mjo, iofs sant. Så vad gör du med din sekreterare?
F: Asså, hon är inte bara min. Vi delar på henne.
S: Ahaa.. Okej. Eeeh. Wierd. Vi pratar om något annat!






Thea-update


Thea köpte bokhyllan Expedit från IKEA och valde att ställa den "liggande" stället för stående. Varför? Jo, Thea förklarar att man då får till en bänk som man "kan ha lite mysigt på". I Theas huvud var detta synonymt med ljus och andra dekorationer, i mitt huvud var det kodord för något helt annat.





På riktigt alltså!


Thea har en tendens att förväxla ord och dessutom göra magnifika sådanna förväxlingar. Den senaste i raden var när hon på toan igår deklarerade att hon hade mycket erfarenhet av barn och att hon till och med tagit hand om ett "autentiskt barn". Man undrar lite vad för slag de andra barnen var av.