Right back at ya!


Förhållandet kring den Sunnegårdhska middagsbordet präglas av värme och kärlek;

Mamma (predikar om omega3 och hur nyttigt det är): ...och barn som har ätit mycket fisk är både smarta och utan allergi!
Eric: Okeeeeej! Så det är DET det beror på. (Sarkastiskt och syftandes på våra allergier)
Mamma: Att ni är korkade menar du?
Jag och Eric i kör: Nej, det är genetiskt.





En svart muff


Pappa är, som för er trogna läsare redan känt, lite virrig och inte alltid jättebra på att få fram det han menar. Det har han fått från mig. Här kommer ett par fina jag gjort, som jag är stolt över.

Försöker småprata med min brorsas kompis, vars familj jag kände breifly genom gymnastiken.
- Men är du äldre än din lillasyster?
- Ja.

Försöker efter en fest dra ihop efterfest/pyamasparty hos mig;
- Men Broströööm följ med nu, du får låna en pyamas och så käkar vi en massa glass!
- Vadå, är du säker på att du har glass hemma?
- Jara! Jag har alltid massor av glass i kylen.

Brorn min och jag disskuterar matteböcker och jag försöker beskriva hur min mattebok såg ut;
- Hmm, jamen den var fyrkantig... och... eeehm..
- Jaha! Var den fyrkantig?! Då hade vi samma!
- Åh coolt! Visst suger den?
- Är du dum eller?

Jag och Jenny ligger i en säng ute på landet och planerar hur vi ska ta oss hem och vidare till Öland de kommande dagarna. Mina tankar drar iväg och jag börjar spekulera i huruvida jag behöver gräva fram en madrass när vi ska sova en natt hemma hos mig. Kommer att tänka på min stora pälsklädda sittkudde och säger efter en lång tids tystnad;
- Jenny! Du kan få sova på min muff!
Erbjudandet följs av tysnad och därefter ett asflabb. När jag fattat vad jag sagt och kan andas igen försöker jag förtydliga mitt uttalande och säger:
- Neeeeej! Haaaha! Nej, jag menar inte så! Jag menar, du vet, den där svarta, håriga!
Det gjorde inte saken bättre.




Shit happens when you party naked


Fantastisk helg! Började mycket bra med en kort dag på jobbet i fredags som följdes av en mysig middag med jenny schönberg, sofie och sofie.

Därefter åkte jag och jenny till nada på söder för att hälsa på hennes jobbarkompis som spelade skivor. Där träffade vi en sydafrikansk makeup-artist som raggade på jenny och sen skällde ut henne för att hon inte sagt att hon var upptagen. Underhållande. Stiftade dessutom bekanskap med en lögnaktig, skäggstubbig man.

Igår trodde jag att tanken var att vi skulle dricka ngt glas vin och kolla film hemma hos martin. När jag kom dit visade det sig dock vara packat med folk i hans lägenhet. Äkta party! :)

Ville frågade mig ganska tidigt på kvällen om vi skulle ha sex. Efter mitt svar, bestående av typ både konstiga ljud och ansiktsuttryck, verkade han inse att det inte skulle bli av och ägnade resten av kvällen åt att försöka para ihop mig med andra. Kulmen nåddes då han på tunnelbanan hem högg tag i ett flertal random män och frågade vad dom skulle ha för att ta med mig hem. En av dem var min gamla tennistränare. Det kändes awkward.

Kvällen innehöll dessutom: otippad utgång, kramkalas på uteplatsen (alex är bra han), plan B (länge sen nu), oräknerliga taffsattacker, en full jenny och en lecture i hur man inte ska tatuera sig i thailand.

Lite besviken över att jag inte fick se Tatueringen. Men jag kanske får skylla mig själv.