Vilt


Igår var det kickoff för IDE, dvs Industriell Design på KTH. Vi fick jättegod mat och en massa öl/cider av vår snälla handledare Carl-Mikael. Väldigt kul att träffa äldre studenter och bekanta sig med de andra lärarna. Mer sånt tack!

De flesta gick efter ett par timmar, men vi var ett skönt gäng som höll ut till stängning (=slut på öl). För att göra de andra väldigt avundsjuka så efterkonstruerade jag och Alex kvällens händelser:

Alex körde limbo med borden som ribba.
Jag hängde i taket.
Johanna slank iväg med en skäggig, äldre vaktmästare vid namn Thompa för att "kika på en defekt maskin".
Anna inledde efter 3 öl varje mening med "men när man åker skidor.."
Pelle propsade på pensionärsrabatt i baren.
Henrik däckade i dragskåpet.

Med eller utan överdrifterna - en bra kväll!

 





Back to school


En vecka tillbaka på KTH har snart passerat. Det är jättehärligt att vara tillbaka, speciellt när man varit så efterlängtad:

Alex: Saaaandra!! Välkommen hem!
Jag: Aleeeex!! Tack!
Alex: Vi har.. Faktiskt inte saknat dig alls.
Jag: Nä, jag har inte saknat er heller.

Terminen kommer hursom helst bli fantastisk. Den nya klassen är som en ny klasskompis uttryckte det "bubbligt och färgglad". Och vi ska bara läsa roliga saker. Fab!!!

Nedan en bild från presentationen om oss själva som vi skulle dekorera en kartongbit till. Kändes lite som lågstadiet, men jag klagar inte.

 





Renovering


Det har gått ungefär en vecka sen renoveringen påbörjades. Har hunnit riva ner tapeter, renovera 3 garderober och spackla en del. Pappa har slagit sönder köket till beståndsdelar. Även byggt igen ett dörrhål. Känns som att det går sååå sakta. Men en dag i en avlägsen framtid så ska jag bo här! Woooop!