Barcelona!


Nu har det gått 10 soliga dagar i Barcelona och jag kan stolt meddela att jag i pluggpausera har lyckats bli lite brun! Det enda som inte varit tipptopp är sällskapet. Jag bor nämligen med en brun, hårig sak som mest bara kissar på golvet, rullar sig i skit och skäller på barn. Förvisso väldigt söt, men aningen svårkonverserad.

Så gissa om jag blev glad när världens bästa pojkvän helt plötsligt stog utanför min port!! Vi hade en underbar helg med massa mys, sol, rosé och glass.. Typ livskvalitet helt enkelt :)



     




Att projekta


Sitter i boktornet i skolan och "jobbar" med vårat projekt. Det är ungefär kodord för att äta kakor, dricka cola och fnittra hysteriskt åt Feis förslag om slogans och melodier till ppt-presentationerna. Nyss kom det här från Alex;

Alex: Men alltså vi måste ha en tingel!
Sandra: Haha vadå, tingelingtingeling?
Alex: Neej, alltså en.. ehm.. vingel?
Sandra: Haaaahaha?? En jingel?
Alex: Jaaa. Men nej, lägg inte upp det här på bloggen!

Fei bad nyss om ursäkt till killarna en bokhylla bort, men dom försäkrade oss om att det var ubnderhållande. No shit. Åter till arbetet.




Snap!


I lördags blev det en överraskande schlagermiddag i martins lägenhet, fast utan martin. Solen sken in, det grillades på altanen, vi drack rosé med fanta och nynnade med i norges bidrag. Som uppföljning blev det fest nere hos mr wrong. Han och jocke hade fyllt år nu igen.

Det var mycket trevligt, bra DJande från martins sida och en rolig samling människor. Några av dessa roliga människor lärde oss en rolig shotlek. Den va jag tydligen inte så bra på. 




Gillar starkt att martin buggar med den här minen och att jenny (trots minen) vågar slänga sig handlöst bakåt i bästa sortens let´s dance move.

      




Dötid



Har precis spelat företagsspelet Minimax i 4 långa timmar på skolan, med en myspysgrupp bestående av mig och tre personer vars namn jag tyvärr redan glömt. Jag hade feber och vi vann inte, men som en av mina medföretagare uttryckte det "vi hade i alla fall den mysigste gruppen". Skulle också vilja tillägga att vi hade det snyggaste hävstångs-päronet på tavlan..



Mitt i all kalkylering (som vi iofs aldrig gjorde) kom en av de nördiga lärarna in och utbrast "GUD va gott det luktar här!" (min handkräm), varpå manlig medföretagare nr 1 sa "Javisst, vill du ha mitt nummer?". Den nördiga läraren blev generad.




isn't he lovely?




Alexandra

detta är min farfars trädgårdstroll som någon kidnappat och spänt fast i en främmande killes bil i lördags.

jag möttes av bilden i söndagsmorse av en slump, jag känner inte ens snubbarna.....

SÅ JÄVLA KUL!

Sandra

hahahah

den va ju inte direkt vacker dock


Alexandra

Va???? Folk fortsätter att säga det, men jag fattar inte alls vad ni menar!

den har charm!

Sandra

haha

okej, man kanske måste känna den för att fatta att den är snygg





Who is this Vod Kanockers that you speak of?






Euphoria


Det var en dag som denna för någon vecka sen, fast med mindre vind, som jag och LillJenny hade världens mysigaste balkongpicknick hemma hos mig. Vi hade på jättehög house inne ifrån vardagsrumet och låg på varsin madrass och solade. Efter flera timmar, när vi hunnit tröttna, tog vi bilen till täby. Mitt på motorvägen med takluckan och alla fönster vidöppna skrek vi "det här känns så Cape!" i munnen på varandra och samtidigt som "i kissed a gril" började spelas på radion. Vår USAlåt!

        





rätta takter..?


Har varit på oscars idag iförd en knallblå cancanklänning, burrig håruppsättning och sjukt mkt smink. Kändes på något sätt som att prostitution var temat bland crewn, ett annat par fick ha svarta "klänningar" som inte nådde nedanför rumpan och dessutom visade gaaaanska mkt clevage.

Showen va helt fantastisk och jag är full av beundran för framförallt Christian. Mannen är ROLIG. Damen som spelade den kåta såpkokerskan va rätt skön hon med. Framförallt gillade jag hennes rungande skånska och detta:

Från publiken: På stockholmska!!
Damen: Never!!!!!




"Unlike"


"Om dom är små får man ta två!" - LillJennys klasskompis om sin unga flickvän.

"Men jag trodde att hon va en av oss?" - StorJenny om att min lillastyster kan teckna.





Let loose...


Den här bilden är rolig. Hade det varit Micke som nypt Jenny i bröstvårtan, och inte tvärt om, hade deras ansiktsuttryck verkligen varit såååå klockrena.



Bilden är från den FANTASTISKA champagnegaloppen på värmlands. Vädret var fantastiskt, jag hittade Micke och Johan i kön och vi körde med flaskorna i topp i 3 underbara timmar. Det hela avslutades med spontanbugg och en cykeltur (jag skjutsade jenny..) hem.





S-k-ö-n!


Första inlägget i serien valborg:

Jenny har glömt sin mobil i taxin, men som tur var gjort sin vanliga "grej" - dvs blivit bundis med chauffören. När hon ringer sin egen mobil vid 2-snåret låter det såhär:

- Hej! Det är jag som ÄGER mobilen..
- Men hej. Jag kommer förbi dej med den när jag börjar jobba imorrn. Jag vet ju var du bor.
- Va! Du är en ängel!
- Nejnej. Jag är ingen ängel, jag är en helt vanlig invandrare.




Make Up Store - Bra smink och trevlig personal..


Jag har en hel del att blogga om från uppsala och valborg, men det får vänta för jag har int tid just nu. Står på jobbet och va tvungen att rapportera detta:

En man kommer in i butiken och ser sig omkring.
Mannen: Eeeh.. Är det bara ni som jobbar här idag eller?
Jag: Ja..?
Mannen: Jaha.. För jag såg en tjej här inne som va väldigt snygg. Jag tänkte att hon kanske jobbade här. Hon hade mörkt, uppsatt hår..
Jag: Sofie, sätt upp håret!
Mannen: Nej, alltså, det va inte hon.
Sofie: Men va faaan, menar du att jag inte duger?