Jag som brukar bli älskad av pensionärer?!


Ber om ursäkt för det lite för långa uppehållet. Kermaiken går finfint och jag längtar mer än någonsin efter studenten!

Nu till dagens mest förbryllande situation. Jag går på bussen, pratandes med Jenny i telefon, sätter mig ner och blir genast petad på av tanten bakom. Argt väser hon "Nu får du dämpa dej! Det är ingen ordning på er ungdomar!". Jag blev aningen ställd och smått irriterad över den uppmaningen, allvarligt, jag hade precis satt mig och pratade verkligen inte speciellt högt. Men istället för att höja rösten ännu mer och bre på om något riktigt opassande (vilket jag hade god lust att göra) så försökte jag faktiskt prata tystare.

Hade det inte varit för att hon, när jag ett par minuter senare lagt på , sa "Fantastiskt hur respektlös man kan vara!" och sen sarkastiskt  "Det är verkligen trevligt med så väluppfostrade ungdomar!" så hade det inte varit någon stor grej. Desvärre gjorde hon det och utan att tänka mig för mumlade jag "Och jag tycker det är mysigt med griniga tanter.." Det var egentligen inte meningen att hon skulle höra det. Men tanten måste haft någon über hörapparat.

Några få av de svordommar och skällsord hon sen hävde ur sig silade igenom tonerna av Scar Tissue - RHCP, jag försökte dock tänka positiva tankar. De enda rimliga analyser jag får till av läget är att hon vaknat på fel sida, tappat bort sina gåstavar eller förlorat stora summor på bridge nyligen.

Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback