Vi skruvar och muttrar


Jag och födelsedagsbarnet lilljenny var på Ikea idag. Förutom en del missöden gällande färden dit (Jenny hittade inte riktigt så bra som hon påstått) så var utflykten fantastiskt lyckad!

Vi hittade handdukar, glas, en lampa och (hör och häpna) en hel jäkla soffa. Denna soffa var dessvärre något större än man hade kunnat ana och förfarandet då vi försökte trycka in den för stora soffan i bagageluckan måste varit något att beskåda (för att inte tala om scenen då jag försökte fälla ner sätena).

Hur som helst, nu är soffan hemma och jag har möblerat om för att den skulle få plats. Niiice!

Dagens bästa moment var ändå på barnavdelningen. När vi började skymta alla färglada leksaker utbrast Jenny lyckligt "åh, äntligen!" varpå jag utan att tänka mig för instämde med att entusiastiskt hoppa upp och ner, klappa händerna och i falsett halvskrika "leksakeeer!". Tyvärr visade det sig att det inte var leksakerna i sig Jenny hade syftat på, hon menade toaletterna som är belägna precis vid barnavdelningen. 



            




Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback