Lite geeky


Början på den här helgen är inte helt ok. Jag ska spendera kvällen tillsammans med Pontus och hans iofs jäkligt coola syster Lina. Fine so far, saken är bara den att medelåldern på oss blir 10. Pontus är ett och Lina är 10. Inget vidare party på det!

Att jag gick med på detta något udda fredagsnöje, beror på att jag ändå inte skulle kunna festa ikväll. För imorgonbitti ska jag agera privat-mattelärare. Med andra ord har jag lyckats klämma in två av de nördigaste sakerna man kan ägna sig åt, barnvakt och privatlärare, inom loppet av 15 timmar.

Jag har dock kommit på att det eventuellt inte är så dumt att spendera tid med Lina. När hon blir 18 om några år kommer hon nämligen va skyldig mig en massa hangout-tid. Eftersom alla mina kompisar, by the looks of it, kommer att vara gifta och ha barn då kan jag tvinga henne att ta med mig ut på krogen. Wonderful. En 27 åring som går ut med sina 18 åriga kompisar är om något ännu mer deprimerande än det jag ska ägna helgen åt.

Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback