Grattis Müller!!


Möller blev 20 igår. Det firade hon med att spendera halva dagen på systembolaget.
Eftersom jag gillar att skriva saker i punktform, kommer här Sofie Möller - i punktform;

- Är alltid, oavsett hur onykter du är, lite fullare

- Säger "Moskito" istället för "Mojito"

- Har en grej för män med namnet Martin - watch out Jenny!

- Tillverkade glatt sprängämne på en kemilektion, morgonen efter en vild skiva

- Gillar inte att växla. Tror att 4an är lämplig att krypköra på och att det röda på "turbo" är coolt att nå upp till.

- Kan bara lyssna på musik med kvalité i 1,5 minuter. Sen måste något med en tydlig bas och trallvänlig melodislinga på.

- Är drottningen av bitchiga kommentarer. Ingen har lyckats slå "Sandra är billig... Men Sofie (Proppen) är fanimej gratis!"

- Har ingen som helst uppfattning om vad som kan anses vara en rimlig mängd tid att lägga ner när det kommer till skolarbete. När jag en gång gjorde misstaget att labba med henne, fick jag snällt sitta och skriva rapport i 8 timmar innan hon var nöjd.

- Är för det mesta utomordentligt stylad och välklädd. Känner man henne väl finns dock chansen att man kan få se henne käka chockladkaka iklädd mjukisar, bh och med sminket utkletat under ögonen.

- Går från noll (däckad och onåbar) till hundra (på fötter, skrikandes "jag vet att vi måste gå, jag går ju!" ) på inga sekunder alls.

- Har stenkoll på saker jag knappt vet vad det är.

- Lyssnar bara till "Sofie!" när det utropas med ett irriterat och anklagande tonfall.

- Förstår inte Skånska, men nickar och ler iaf.

- Gillar tuperat hår och posar gärna med björkar.

- Lyckades med den grovaste förolämpningen någonsin på midsommar;

Sofie: Men! Har du fel på ögonen eller?! Jag har ju druckit.

Extremt vindögd person: Asså, jag är ju faktiskt vindögd, men jag ser ändå att du inte har det!

- Druttar traditionsenligt på rumpan minst en gång varje nyårsafton. Förra året var det då hon dansade cancan (även om hon påstod sig försöka visa sparkar till låten Kung Fu Fighting), i år nöjde hon sig med att utan egentlig anledning sätta sig rakt ner på golvet på Loft. Då blev hon enligt Proppen upprörd, tog av sig skorna och kastade argt iväg dem.

Vi älskar våran Müller :) Fyll gärna på listan om ni tycker att det är ngt som saknas.

 


Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback