Var är de franska brustabletterna?


Jag och Suz är bakis. Detta på grund av ett "mingel" på en av koncernens byråer, som inte alls var ett mingel utan en jättestor, galen fest med liveband, ett flertal fulla och dansande VDar, oväntat kollegehångel, vilt raggande och alldeles för många boxar vin. Jag hade tänkt att göra det som en afterworkgrej och komma hem 8-9 nån gång. Det hände alltså inte.

Suz, min kära och coola jobbarkompis (som enligt Jane ser ut som 30-35, men i själva verket är lite äldre än så och har en dotter i min ålder), förvånade alla med att släppa ut sitt inre partydjur. Efter samtalet från sin dotter, där Fixie deklarerade att hon gjort sin egen middag och att Suz inte behövde komma hem och laga den åt henne, sa Suz lyckligt "Jahapp! Då blir det ett glas till!" (läs 7 glas till).

Nu har vi alltså tagit varsin alvedon och tycker synd om oss själva. Dom andra torrbollarna på ekonomiavdelningen säger att vi får stå vårat kast, men jag vet att dom bara är avundsjuka, för jag och Suz hade roligast!

För att göra mig själv på lite bättre humör tänkte jag gå ner och se hur folket på NMW mår. De bör nämligen, logiskt sett, må lite värre än jag och Suz.


Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback