Jag får inte vara meeeed :(


På jobbet anas en ny trend. Det hela började med att Ericas mage då och då svullnade upp och hon mer eller mindre liknande ett sånt där hungrande barn i Afrika. Själv tyckte hon dock att hon såg gravid ut och började gå runt och puta med magen, klappa den och prata om (och med) den som "Olivia".

Av nån anledning började några av kollegorna ta efter detta. Om det på riktigt smittat av sig, eller om folk bara tycker att hon är ball går inte riktigt att fastslå. En möjlighet är såklart även att folk tycker det är skönt att slippa hålla in magen.

Inte allt för sällan hör man nu informativa utrop som exempelvis "idag är den ungefär 5 månader" och "jag lovar, den sparkar!". Jag har dessvärre ännu inte lyckats puta med magen så mycket som det krävs för att komma med i gravidklubben.

Igår stog jag dock framför spegel och tyckte att jag var på god väg. Glad och förväntansfull sprang jag in till Erica, Jessica och Jenny, av bröt dem i vad de nu höll på med och tillkänna gav stolt "Jag har också en!". Mitt uttalande följdes av en beklämd tystnad. Den som bröt tystnaden var Jessica, som tittade misstroget på mig och sa "Du, du vet att det är dina höftben du står och klappar va? Kom tillbaka när du har ngt att komma med."

Jag är så dissad. Och UTANFÖR.


Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback