DÄRFÖR blir fakturorna inte gjorda.


Det är bokslut nu, dvs fakturorna är överallt och jag VILL INTE! Så istället för att göra det jag måste sitter jag och gör saker som är helt meningslösa. Typ skriver om mig själv.  Här kommer min och Lill-Jennys mailkonversation från igår (följande skall alltså läsas från botten och uppåt);


Jenny 15.00

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHA! Du har lite för mycket fritid!! Fy fan va kul du e!! Simma lungt så ses vi sen ;)

Jag 14.30

Det ska jag fanimej ta och göra. Annars kommer följande gå att läsa i Metro imorgon;


Bokslut krävde ungt liv

Vännen Jenny: "Det är så tragiskt, jag skulle ha lärt henne simma!"

Sandra, 19, drunknade igår i en flod av fakturor. Trots hennes försök att registrera bort fakturorna, och därmed rädda sig från ett tragiskt öde, blev gårdagens fakturachock för mycket. Experterna menar att utan distraherade faktorer som exempelvis facebook, msn och microsoft outlook, hade Sandra kanske kunnat klara tillströmningen av fakturor under bokslutet och fortfarande varit vid liv.


Varje år dör flera ekonomiassistenter av elakartade fakturaattacker i samband med boksluten. Talesmannen för SER (Stackars Ekonomiassistenters Riksförbund), Faktur Af Aktura, tror att en ny lag skulle kunna råda bot på problemet; "Vi vill att Ekonomiassistenterna ska få lagstadgad fakturasimmningsträning. Minst en gång per år.". Af Aktura nöjer sig inte med det utan fortsätter: "Dessutom bör speciella brevinkast installeras på samtliga arbetsplatser så att endast ett fåtal fakturor kan komma in åt gången.".


Om dessa riktlinjer hade kunnat rädda Sandra är i nuläget oklart. En sak är dock säker; fakturor ska man akta sig för.



Jenny 13:50
Bränn fakturorna! Det som inte syns finns inte!

Först en kaffe to go, sedan skor, sedan vin å mat!!



Jag 13:10

I'm counting down the seconds!! J###a f###ing bokslut. Skulle kunna använda

högen med fakturor som pall. Jag drunknar i betalningar. Gaaaah!

Skor, middag och ett glas vin?

That would make my day.


Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback