Shoplifting bag


För ett par dagar sen gjorde jag ett fantastiskt fynd, en sötsöt liten gucciväska. Idag visade det sig dock, på ett lustigt sätt, att skenet bedrar även då det gäller söta små väskor...

Jag och Jenny var på skojakt och hade plöjt igenom sergelgångens alla skoaffärer när vi bestämde oss för att gå igenom HM på vägen upp till hamngatan. Efter några vändor bland accesoarerna gick vi därifrån glatt planerandes vilka gräsliga färger på lacost-pikéer vi skulle lura Martin att köpa. Ungefär då skulle jag ta upp min mobil från väskan men såg till min förskräckelse att ett par gigantiska, guloranga, glittriga och hädiskt fula solglasögon fastnat i G:et på dragkedjan. Min väska hade alltså snattat från HM.

Först tänkte jag gå tillbaka med dem, men jag ångrade mig. Dom var så fula så HM hade aldrig fått dom sålda i alla fall. Dessutom hade det känts så fånigt att försöka förklara det där. Jenny insisterade på att få sätta på sig dom och spatserade sen glatt hamngatan ner med dem. Hon såg ut som en orange fluga. Förstår att hon tyckte det va bra, inte ens Martin hade känt igen henne, men jag som fick gå där brevid utan glasögon skämdes.

Nästa gång min väska hittar på olagligheter så hoppas jag på att den hittar något snyggare att snatta.

Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback