Giraffporr och mattjuvar


Hej bloggen.
Jag är en dålig, dålig bloggerska. Men här kommer en kort sammanfattning av de svunna dagarna.

Söndag-Tisdag:
Spenderade all min vakna tid på gymmet med fantastisk lägerverksamhet. Jag kommer bli så rik!

Onsdag:
Förmiddagen på gymmet, en timme på mörbybadet och därav 25 minuter i ett solarium (alldeles för lång tid för min vinterbleka hud (lycklig för att jag kom ihåg att packa bra smink)). Halvvägs till tunnelbanan kom jag på att jag inte längre hade mina hemnycklar i handen (vilket jag haft när jag gick ut från omklädningsrummet). Rätt så frustrerad gick jag tillbaka och letade typ överallt. Bland skorna, i omklädningsrummet och till och med i det skåp som jag haft (där satt skåpnyckeln kvar, dock reflekterade jag inte över det då). Utan resultat var jag på väg därifrån när jag råkade titta ner i skålen där man lämnar skåpsnycklar. DÄR hade jag slängt ner min hemnyckel. Kan det vara så att jag personifierar ordet "disträ"?

Senare var det dags att åka in till Mikael för att inta lämplig mängd dricka innan våran planerade salsakväll. Vi hade rätt kul och var redigt nervösa. Tyvärr visade det sig vara enormt folktomt på salsaklubben, i vanlig ordning blev det Caféet istället. Där lyckades Mikael hitta ett ragg, så helt plötsligt var jag solo. Men precis som Elin redan konstaterat så är det inte så himla farligt. Träffade Jossan och Johanna + kompisar som var ursöta som vanligt, hittade även min kära akrobatikvän Maja på dansgolvet.

Torsdag:
Utbildningsdag med Mange på jobbet 9.00 (jag hade dock missuppfattat tiden och var på plats 8.30, spenderade halvtimmen sovandes på en tjockmatta). Jag var enormt bakis, om inte fortfarande en aning full. Huuur kul är det inte då med 13 olika uppvärmningslekar, lite volter på plint och bomövningar. Urk. Men jag vaknade till vid lunch och fick en massa extraenergi. Vid halv 5 var dock samtliga mörbultade och jag sov gott den kvällen.

Fredag:
Relax-dag/festkväll med jobbet. Jag och min träningsvärk kom dit vid 11 tiden och blev serverad ett glas champagne. Inte helt fel, men aningens tidigt. Körde lite meditation, yoga, avslappningsövningar och liknande några timmar och därefter var det dags för lunch och vin (än en gång suspekt tidigt). Efter nyttiga lunchen fick vi testa på magdans och fick massage. Underbart!

Sen kom dock lekarna. Otroligt ocharmiga och riktigt jävliga med tanke på att dom flesta redan började bli lite glada i hatten. Fick blåsa ballonger tills dom sprack i ansiktet på oss, köra norsk fylla, balanslekar och annat kul. Höjdpunkten var dock när Maria och Mailn möttes i "halsa en öl med två tamponger i kinderna". Hejdlöst kul.

Vid middagsdags kom en riktigt skillad sushikock och fixade mat åt oss. Jag har svårt för det där med rå fisk sen jag blev tvungen att testa sushi för första gången, klockan 5 på morgonen, i Japan efter ett besök på fiskmarknaden (mina sandaler luktar fortfarande fisk). Men det funkade ändå! Massor med goda icke-rå-fisk-alternativ.

Linn snodde hem öl, Tove showade med en stång iklädd giraffmask, Magnus spännde musklerna och Jenny var kortast.
                                           
Myspys!           Linn dansar magdans         Mrs Chef dansar...

                                       
Ballonglek                       Spännins-Mange                      Sushi!



Malin halsar öl med tamponger i kinderna..

Lördag:
Min hosta var fruktansvärd och jag bestämde mig snabbt för att inte göra något alls av dagen. Var på släktkalas hos farmor för att träffa min nya kusin, men mer än så blev det inte.

Måndag:
Hostan är fortfarande skitäcklig, men jag pallade mig till skolan i alla fall. Det kunde jag dock struntat i för allvarligt talat så gjorde jag ingenting där. Roger sa själv att labben "doesn't require much brain activity" och på Helenas historialektion sov de flesta (se bild nedan). Käre rektor Bo (våran lärare i foto) dök inte ens upp till sin egen lektion. Dåligt!


Amanda som är söt när hon sover.


Jobbade därefter 5 härliga timmar på gymmet. Timmarna och personalen var som den brukar. Linn snodde mat från jobbet, Carro (med inneboende bäbis) gick och suktade efter chokladbollarna i kylen, Tove var stressad och Therese var Therese.


Fredrik: -Jag kallar posen "överraskad men glad"


Kommentarer
Mikael Edström

Men jag hittade ju inte alls något ragg? Varför säger du så? :(

2007-03-06 ♥ 16:08:20 ♥ URL: http://mikaeledstrom.blogspot.com
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback