Vem har gjort det här?


Här kommer en summering av de gångna dagarna:

Onsdag: Bettan lyckas på något outgrundligt sätt få med mig till tegel. Där träffar vi Marie som under kvällen iklär sig i ett flertal stora tröjor som inte tillhör henne. Detta visar sig dock vara en givande taktik om man är ute efter tequilashots och vita rosor.

Ett par killar, 19 år gamla, pratar lite med oss och gissar på att Bettan är 31. Ha! Senare på kvällen befinner vi oss på okänd ort deltagandes i någon slags efterfest. Vi kom hem till Bettan runt 5 och somnade ganska direkt.

Torsdag: Bakis.

Fredag: Middag hos Martin. Var dessvärre bara jag, Jenny och Martin. Hur ska jag uttrycka det..? Typ; jag var lite utanför gemenskapen.

Lördag: Jenny, jag och Bettan på fest i Täby hos en av killarna från i midsomras. Vi konstaterade snabbt att täby har en helt annan festkultur. Som exempel kom vi halv 10 och trodde att vi skulle vara först, men vi var sist. Folket dansade dessutom massor (vi var dödsförtjusta) och inte bara till vanligt stureplansdunk heller. Det dansades allt från bugg till danser som jag inte ens kan improvisera fram namn till.

Födelsedagsbarnet Filip G. hade nog tittat lite för mycket på let's dance, han kastade runt tjejer hejs-svejs. Bettan föll dock pladask för hans moves (i dubbel bemärkelse) och fram emot midnatt kunde de ses hångla, sittandes på dansgolvet. 

Kvällens mästerverk/mest ovälkomna överraskning var utan tvekan varmkorv-berget på Filips spis. Men seriöst, ingen hade velat ha den där korven i alla fall. Däremot tyckte jag lite synd om Filip när han såg den rätt så groteska installationen och upprört utbrast "men VEM har gjort det här?". Nåja, lite skit får man räkna med.
(Om du vet var bilderna tog vägen så hör av dig).

Söndag: Träning 9.30, lite plugg och sen en date med Bettan. Pratade igenom gårkvällen och kom egentligen inte fram till så mycket, förutom att det var rätt kul. Från ingenstans dök Martin upp, tryckte i sig en 90 grammare, beklagade sig över att han inte fick följa med igår och försvann lika snabbt igen.

Nu ska jag snart gå och forstätta med pluggandet, men måste lyssna klart nya favvolåten först.. Fallen - Sara McLachlan


Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback