Tisdag


Gick till skolan trots att febern inte riktigt gett med sig och hade därmed inga förväntningar alls på den här dagen. Men det hela började riktigt bra då jag träffade söta Helena (se första bilden) och fick skratta lite tillsammans med henne åt lördagen. Sofie M (se bild nr 2) såg sen till att finittret höll i sig under hela mattelektionen genom att då och då leverera kommentarer à la "nostalgisk, gammal dam". 

Därefter var det religion med Marie och Gugge Bonds. Jag och Marie underhöll oss bland annat med att försöka skicka låten "Don't speak" via bluetooth till Gugges laptop under hans föreläsning. Sen bestämde vi träff i morgon för att fika och disskutera islam, dvs ta igen det vi missade under lektionen. För att vara helt ärlig så var det jag som bestämde det, Marie gick med på upplägget först efter att hon blivit lovad en onsdagsöl. Jenny (se bild nr 3) bjöd in sig själv.
           

Införskaffade ett knallrött nagellack, ett fult anteckningsblock, en vit, mysig kjol som jag inte hann prova samt en svart klänning på vägen hem från skolan. Kjolen visade sig vara total katastrof. Den såg söt ut på galgen men var stor som ett tält och såg dessutom ut som något Pippi Långstrump skulle kunna få för sig att matcha med regnbågsrandiga knästrumpor till typ en vinterpicknick. Neeehj, den hamnar i maskeradlådan.

Det fula anteckningsblocket fixade jag däremot. Kolla! :)


Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback