Déjà vu


Igår kväll gick 2 * Schönbak och jag på bio för att på Ruuskanens inrådan se filmen "Déjà vu". Var aningen skeptisk till det hela när jag läste på sf.se att filmen var en thriller/science fiction/action film, det kändes helt enkelt inte som något 3 tjejer spontant skulle gå och se.

Men ärligt talat, är Denzel Washington med så kan det ju inte bli så mkt annat än bra. Trots att han numera kanske är aningen för gammal för att klassas som hunk så var det ändå han som gjorde filmen till vad den va. Och den va bra. Riktigt bra.


Hunk?


Tycker att Déjà vu hade det mesta faktiskt, ett par läskiga scener (under vilka både jenny och clara mer än gärna delade med sig av sin handsvett), lite kärlek (dock en alldeles för ung kvinna för den forna hunken), lite spänning och lite humor. Trots allt det braiga så måste jag ändå säga att hela "resa i tiden-idéen" känns lite förlegat och uttjatat. Det blir dessutom jäkligt rörigt och ganska töntigt. Men utan resan i tiden hade det ju inte blivit någon film, så jag får nog faktiskt ta och vara tacksam för tidsmaskinen.


Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback