Billig vs Gratis och Reserverad


Fredagskvällen började med att Sofie och Sofie knackade på min dörr med smink och hårspary i högsta hugg. Vi fixade till oss lite tillsammans och passade på att dirigera om evetuella husspekulanter på vägen till bussen; "Åh, sånna här skyltar är kul! Dom ska man vända på."...

Kom till en väldigt mysig förfest vid Odenplan. Träffade många, väldigt trevliga personer, lyssnade på bra musik (trots att Mikael hade fel mix av My Life) och fick fina drinkar =) När Sofie M hade hällt i sig ett par av dem och samtalet handlade om eskortföretag så passade hon på att informera alla om att jag är billig men att Sofie R är gratis. Enligt Mikael är det tydligen finare att vara gratis, så jag får nog ta och se över det där.

Hade rätt kul med "Blåa hallon" som fixade snygg färg på tungan. Hostmedicinen var mindre kul tyckte jag, men Sofie  verkade inte ha några större problem med den. Ungefär då blev Mikael "reserverat" men det glömde han nog bort ganska snabbt.

Fortsatte nere på Caféet med massor av dans och ett par glas vin. Vissa stridigheter uppstod mellan Sofie M och Mikael som bland annat resulterade i alkoholmissbruk och blöta kläder. Ett visst intresse för en ny Martin från Sofies sida blev dessutom lite väl uppenbart då hon försökte precis allt hon kunde komma på för att få upp honom på dansgolvet. Det gick tydligen inte så bra, för inte så långt efter det var hon spårlöst försvunnen och Martin var kvar. (Det visade sig senare att Sofie M tagit den bråkdel av hennes förnuft som fortfarande var brukbart till fånga och åkt hem.)

 

Under kvällen hittade vi även bekanta anikten i vimmlet tillhörande bland andra Gustaf Ramel, Philip och Richard Hagander, Ullet, Flisan, Mahsa, Siri, Vix och Michelle.

Jag, Sofie R och Snickers hade en date på hemvägen. Sen sov vi gott.


Kommentarer
sofie

sandra, jag tycker att du har lyckats bra med den kortfattade versionen om gårdagen. det var galet och spårat och för mycket alkohol för min del... men väldigt kul :)

2007-01-20 ♥ 15:46:06
Mr Ouzoman

Sofie; dig kommer jag aldrig glömma :)

2007-01-22 ♥ 09:31:16 ♥ URL: http://mikaeledstrom.blogspot.com
Amis

Ååå du har en blogg. Från och med nu har du en trogen läsare. Förresten såg jag dig idag i publiken. Puss/ Amelie

2007-01-22 ♥ 21:28:53 ♥ URL: http://amis.webblogg.se
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback