Speciellt och annorlunda. Till och med svårt.


Nu var det ett bra tag sen igen. Om jag inte passar mig kommer det här börja likna min dagbok, frekvensen på inlägg där är verkligen inte vad den borde.

Helgen började tidigt, redan på torsdagen för att vara precis. Hade nämligen klarat av veckans prov (vilket blev total katastorf) redan då och var därmed ledig på fredagen. Detta firade jag och far min med att gå på konserten "Kroumata och Röster", vilket visade sig vara en mycket, mycket speciell upplevelse.

Kroumata är en slagverksensemble bestående av medelålders män i kostym. Dessa män trummade fram rytmerna till en text Albert Einstein skrivit och musik som Carl Unander-Scharin (som enligt min övertygelse har en allvarlig psykisk rubbning) typ komponerat. Det hela var en salig röra.

Mycket roligt var det att titta på publikens reaktioner. De flesta var förmodligen beredda på hur hypermodernt det skulle vara, men många (speciellt de något äldre lyssnarna) såg ordentligt konfunderade ut och visste förmodligen inte alls hur de borde reagera. Under många delar satt jag och grät så jag skrattade och tvärt om. Tilläggas bör kanske att hälften av "Röster" var min kära faster Erika. Hon gjorde ett grymt jobb med ett freakat utgångsläge.

På fredagen blev det hur som helst en mysig tjejmiddag med Bettan och Carro. Efter någon flaska vin åkte Carros "Våghals - sanning eller konsekvensspel" fram. Till alla er som fick smset "Läget då? Själv har man just köpt ett par solbrillor! 2000 pix kostade de!" så har ni nu en förklaring.

De senaste dagarna har försvunnit väldigt snabbt. Har sovit, haft foto, varit sjuk, kollar AFV och House, sovit och haft foto igen. Idag upplyste Amanda mig om att jag har en blogg. Det stämmer! :) Hann även med lite projektjobb och en ganska så uppgiven genomgång av historian till provet med Jenny.

Nu ska jag laga mat!


Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback