Les Gets vs les filles


I like

Skidhelgen började med flertalet nära-döden-upplevelser. Spänning i vardagen är kul, men när transferkillen kör större delen av sträckan på fel sida av vägen och dessutom klarar av resan på ungefär halva den beräknade tiden, då är det lite för spännande. Men man får erkänna att killen hade bra musiksmak, vi sing alongade ordentligt. Vid närmare eftertanke så kan det nog varit därför han trampade på gasen lite extra.

Dagarna i Les Gets/Avoriaz var underbara! Massor av sol och härliga backar. Tyvärr var några backar stängda men trots de orangea skyltarna som varnade på flertalet språk (fermé/closed/geschlossen/chiuso) så tyckte Celine att en genväg var en bra idé. Gaah. Gick iofs hyffsat tills Celine tvärstannade, för där var Bäck. Bäck är i normalt tillstånd kall och frusen, men i den härliga värmen som nu rådde var Bäck istället ett "stort, fett, pårlande hinder" som vi klättrade över för att sen hitta en brun backe på andra sidan.

Celine underhöll oss inte bara med oväntade överaskningar, hon lyckades även fälla härliga kommentarer. Ett praktexempel var då hon på svenska uttryckte sin aggression över den obarmhärtigt feta kvinna som stog still mitt i liftkön och blokerade det mesta som försökte komma förbi. "Men den kroppshyddan borde hon akta på sig". Det visade sig senare att kvinnan var danska.

Elin, Jenny och Ceine vid Muren

Dagarna och speciellt kvällarna präglades av sjukt god mat. Första kvällen skrattade vi hårt åt den ofattbara mängd mat vi lagat och var helt säkra på att vi skulle få äta rester i en vecka. 30 minuter senare satt vi och åt glass och chokladsås och maten var slut. Samtliga sov på rygg den natten.. Vi skyller på motionen och all frisk luft. Hm. På flygplanet hem hade vi inte så mycket för oss annat än att äta godis. En viss oro för att "Nalle Puh-effekten" skulle försvåra vår departure från planet började gro. Men glatt nog var dörrarna på planet större än väntat.
  

Nu är jag så trött så jag tror att jag somnar snart. Vi har haft så sunda sovvanor.. Allt som jag glömt kommer senare.


  
Som ett PS så är det här min nya hobby. Fota småttingar i vinterkläder. Så coola!

Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback