Honky Tonk - Mora Träsk


Den här helgen har jag spenderat nästan uteslutande med Lill-Jenny. I fredags träffades vi på en liten bar i gamla stan för att dricka lite vin och snacka skit, därmed "göra något av kvällen". Det gick jättebra tills killarna vid bordet brevid la sig i konversationen så fort det började bli intressant.

Eftersom vi båda skulle jobba dagen efter så åkte vi hemåt ganska tidigt och jag kände mig jätteduktig när jag gick på bussen hem fastän klockan inte ens var ett. Men då ringde Bettan och förstörde allt. Hon var på en fest ett kvarter från mitt hus och jag var bara tvungen att "titta förbi". Där bland alla okända människor hittade jag tillslut carro, filip och peter. Senare dök även en tenniskompis upp som jag inte sett på 6 år. Fantastiskt att jag kände igen henne när hon hälsade på mig, och MAKALÖST att jag kom ihåg hennes namn. Hem kom jag någon gång runt halv 4 och var inte alls pigg när jag vaknade.

Hela lördagen spenderade jag och Jenny omkringhoppandes på The Little Gym. Jag har träningsverk efter att ha dansat "honkytonk" (mora träsks dunderhit) för engagerat och för många gånger.

Sen på kvällen åkte vi i vanlig ordning till odenplan och sen till Caféet. Då jag inte orkar skriva om detta utförligt med meningar som hänger ihop blir det istället kvällens;

mest saknade person: Christian. Bland allt folk hittade jag Erik Karlsson, Filip Skoglund, Wille och Petter. Då dessa varit på födelsedagsmiddag för Christian tyckte jag att det var besynnerligt att han inte var där. Erik kom med förklaringen; Christian hade däckat i soffan hemma. Det borde jag fattat.

ljuvaste hämt: Micke har en ovana att alltid blöta ner folk. När han såg till att Jenny blev dygnsur tyckte jag att det var nog och hällde ett glas isvatten i hans kavaj. Det kändes oroväckande bra.

roligaste kommentar: Jenny "Men jag kan inte adressen!", då vi precis satt oss i taxin och hon skulle säga att vi skulle till Caféet.

sjukaste sms: "Hej jag har köpt alla räkor dom hade! Nu kommer jag. Puss" - Okänd avsändare.

bästa dansmoves: Ja, det var Jenny som hade dom igår kväll! She knows how to mooove. Synd bara att hon är så liten, när jag ska dansa med henne måste jag böja massor på knäna. Det kan vara därför jag har träningsvärk och inte alls pga Honkey Tonk. Nästa gång jag ska dansa med henne blir det tofflor, inte 15 cms klackar. Dom ska jag nog tvinga på henne vid närmare eftertanke.

Kom hem alldeles för sent och gick upp halv 9 för att träna gympa och sen jobba på The Little Gym igen. Det höll inte, jag är råsjuk. På jobbet låg jag på golvet större delen av tiden med Linn och Anni och övade på konstiga läten.

Nu ska jag dricka the!



Kommentarer
Mikael

Va skönt att du också kände dig nöjd! :)

2007-02-18 ♥ 17:37:56
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback