Paris, paris


Ja, nu var det ett tag sen! Paris behövde helt enkelt smälta lite innan jag kunde sätta mig ner och dikta ner något vackert om våran tokiga resa. Dessutom skrev jag av mig det mest akuta på Team24s  gruppsida på facebook.

Det hela började bra med en idolkväll hos mig. Något splittrade meningar om Maries vinst var det. Men vi hade mysigt ändå. Tyvärr försenade mitt hårplatteri våran sänggång.

Klockan 03.30 gick vi upp, efter knappa 4 timmars sömn, och gav oss ut i mörkret mot Skavsta, inklämda i jennys lilla Golf. Förutom lite möss på flygplatsen gick allt oväntat smidigt och jag var förvånad över hur pass odåliga Ryanair var. Speciellt gillade vi Arthur. Och hans galet synkade säkerhets demo.

Väl framme i Paris gav vi oss genast in i en koffeintablett-jakt. Men trots att det ligger pharmacies precis överallt visade det sig vara svårt. När vi tillslut frågade personalen trodde dom att vi försökte få tag på kokain. Inte bra. Tillslut fick vi ett rör brustabletter med c-vitamin, koffein och ngn läskig kemikal.

Dagen fylldes av en massa shopping, regn, fikor och promenad. Vid middagsdags satte vi oss på en bar och beställde Mojitos, som dessvärre bara smakade rom (det var förövrigt här någon skrek "äsch, sug och svälj!" varpå Sofie M. försökte upprepa frasen men istället sa "sug och sälj". Det förklarar varför hon är så insatt i det där med eskortbusiness).

Jenny fick en snillerblixt och hämtade ett rör med socker och blandade i. En efter en följde vi hennes exempel, vilket resulterade i att bartendernt tillslut kom och ställde hela skålen med socker på vårat bord.

Middag åt vi på en mysig restaurang där Jenny avslöjade att hon blev tillverkad en Jul. Jag började spekulera i när jag kom till, men sorgligt nog är jag helt enkelt bara ett random fuck. Något jag upprört konstaterade, ganska högt, flera gånger. Tänkte inte på att "random fuck" är universiellt och att folket runt omkring faktiskt fattade vad jag satt och sa.

I avsaknad av ett hotellrum och framför allt ett badrum gjorde vi oss iordning för kvällen på en halvsunkig bar. Vet inte riktigt hur bra det var, vi drack medan vi höll på och hade redan hunnit dricka en hel del innan vi började. Ljuset var inte det bästa för den delen heller. En eller till och med fem Bridget Jones känndes nära.

Hamnade tillslut på Showcase som ligger fint under Pont Alexandre III (en stoor bro över siene) där musiken var galen. Franska människor försöker se snygga ut samtidigt som de dansar. Allmänt känt är att fransmän inte är snygga, katastrofalt nog kan de heller inte dansa. Vi såg några sällskap som såg normala ut. De visade sig självklart vara Svenskar.

Kallt blev det när vi fram emot 5 gick tillbaka till bussen. Jag frös ända in i märgen men kunde inte låta bli att stanna och fota Ducati butiken. Har nog aldrig sovit så gott på ett snabbmatsrestaurangbord som jag gjorde sen på flygplatsen.

Grym resa, grymt sällskap! Nästa blir London i jan/feb.




Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback