En vecka


Den här veckan började jag mitt nya jobb. Receptionist, hur svårt låter det lixom, tänkte jag och hoppades på att det skulle bli en bra fortsättning på semestern. Icke!

Tar emot samtal till 14 olika företag och deras 200 anställda. Underbart när folk ringer och frågar vem dom bör prata med, jag har aldrig en aning utan kopplar helt på måfå. Gissa om de anställda fått konstiga samtal den här veckan.

Inte nog med att jag inte har en blekaste om vad jag gör i växeln, med fakturorna eller posten, jag lyckas dessutom med mina vanliga blondinkommentarer. Som när min chef hade ner en flaska och sa "Äh, den tar jag upp i morgon.." och jag instämde med "Ja, varför skjuta upp det man kan göra i morgon?".

På kvällarna har jag jobbat på Nordic Light, med samma knäppa samling av folk som förra året. Där behöver jag inte känna mig dummast i alla fall, Clara har nämligen knipit den placeringen. Bara som ett exempel kom hon idag med snillerblixten att skriva ner alla siffrorna till sudokut "så att vi inte glömmer dom" och skrev sen omsorgsfullt ner 1-9 på ett papper.

Clara har förövrigt även hållt Nordic-traditionen vid liv och raggat upp en finnig linjedomare från okänd-plutt-ort. Den enda förbättringen på den fronten är väl namnet kanske. Boris från Borås var lite väl.

Kommentarer
Namn
Kom ihåg mig?

Mail


bloggadress



Trackback